Veelgestelde vragen

Moet ik een e-ticket reserveren?
Het reserveren van een ticket met tijdslot is niet langer verplicht. Desondanks adviseren we dat wel te doen. Zo kunnen we het aantal bezoekers reguleren en bent u verzekerd van toegang tot het museum binnen uw gewenste tijdslot. U mag daarna tot sluitingstijd blijven. Ook kunnen we u vooraf van praktische informatie voorzien.

Wat zijn de openingstijden?

Het Hof van Nederland is open op dinsdag t/m zondag, van 11:00 -17:00 uur. De kassa is geopend vanaf 10:45 uur. Omdat we met tijdsloten werken is de laatste startijd van een ticket om 16:00 uur. U kunt een ticket met starttijd reserveren op www.hethofvannederland.nl/kaartverkoop.

Waarom werken jullie met starttijden?

Veiligheid en gezondheid van onze bezoekers en medewerkers staan voorop. Deze maatregelen zijn genomen om een bezoek aan het museum voor iedereen verantwoord en veilig te laten verlopen.

Over uw bezoek aan Het Hof van Nederland

Wanneer mag ik met mijn starttijd naar binnen?

Uw starttijd is 15 minuten geldig. Heeft u bijvoorbeeld een starttijd van 11.00 uur, dan kunt u tussen 11.00 en 11:15 uur naar binnen. Kom op tijd, maar ook niet te vroeg (maximaal 15 minuten voor de gereserveerde starttijd). Er geldt geen eindtijd.

Ik heb een starttijd gereserveerd, maar ik kom te laat of te vroeg bij het museum. Wat moet ik doen?

Bent u te vroeg, dan vragen we u niet voor de ingang te wachten om drukte te voorkomen. Houd de 1,5 meter afstand van bezoekers en personeel in acht.

Hoe lang kan ik in het museum blijven?

Er geldt geen eindtijd voor uw bezoek.

Hoe lang kan ik in het museum blijven als ik de laatste starttijd om 16:00 uur reserveer?

Het Hof van Nederland is geopend van 11.00 tot 17.00 uur. Als u de laatste starttijd reserveert, heeft u een uur voor uw bezoek.

Kan ik een rolstoel gebruiken?

Het Hof van Nederland is een monument en is niet op alle plekken even goed toegankelijk voor mindervaliden.

Onze toiletruimten beschikken over aangepaste toiletten. Er zijn rolstoelen beschikbaar. We raden aan deze te reserveren via reserveringen@dordrechtsmuseum.nl. Na ieder gebruik worden de rolstoelen grondig schoongemaakt en ontsmet.

Ik wil iets in de museumwinkel kopen. Kan ik dat aan het einde van mijn bezoek doen?

U bent van harte welkom in onze museumwinkel. Via de aangegeven looproute kunt u vanaf het restaurant binnendoor naar de museumwinkel. Uiteraard verzoeken wij u ook in de winkel rekening te houden met 1,5e meter afstand.

Is een bezoek aan de winkel zonder toegangskaartje ook mogelijk?

Nee, de winkel kan momenteel alleen worden bezocht als onderdeel van het bezoek aan het museum.

Moet ik een mondkapje dragen tijdens mijn bezoek aan het museum?

Dat mag, maar het is niet verplicht.

Zijn de toiletten toegankelijk?

Zowel de reguliere als de invalidentoiletten zijn toegankelijk voor bezoekers. De toiletten worden extra vaak schoongemaakt.

Wat doet het museum aan extra hygiënemaatregelen?

Het Hof van Nederland volgt alle veiligheidsvoorschriften die het RIVM voorschrijft. De schoonmakers doen extra veel dagelijkse rondjes, er zijn extra desinfectiepunten geïnstalleerd.

Hoe zorgt het museum ervoor dat het niet te druk wordt op bepaalde plekken?

Het museum hanteert op verschillende plekken een maximum aantal mensen per zaal. De beveiligers houden hier toezicht op. Ook is de route op sommige punten aangepast naar éénrichtingsverkeer.

Wat kan ik zelf doen om het bezoek voor iedereen veilig te houden?

Houd minimaal 1,5 meter afstand van bezoekers en van ons personeel. Was zoveel mogelijk uw handen en maak gebruik van de beschikbare desinfectiemiddelen. Lees goed de bordjes en volg  de aanwijzingen van ons personeel op. Stel bij ziekteverschijnselen uw bezoek uit.

Mag ik het museum tijdens mijn bezoek verlaten en later op de dag terugkomen?

U kunt het museum alleen binnenkomen met een geldige starttijd, later op de dag terugkomen is daarom niet mogelijk.

Gaan activiteiten nog door?

Voorlopig zullen geplande activiteiten en rondleidingen geen doorgang vinden. U kunt deze ook niet boeken of reserveren.

Kan ik het museum bezoeken met een groep?

Nee, alle groepsbezoeken en –reserveringen zijn tot nader order niet mogelijk.

Met hoeveel personen mag ik het museum bezoeken?

Per tijdslot is er plek voor 4 personen. Per ruimte staat aangegeven hoeveel personen er tegelijk binnen mogen zijn.

Hoe lang mag ik in het museum blijven?

We hebben de berekeningen van de starttijden gebaseerd op een reguliere gemiddelde bezoekduur van 2 uur. Er geldt geen eindtijd voor uw ticket. Als u kiest voor de laatste starttijd om 16:00, kunt u tot 17:00 in het museum blijven.

Is er een garderobe beschikbaar?

Ja, er is een bewaakte garderobe beschikbaar. Om drukte bij de garderobe te vermijden, adviseren wij u om zo min mogelijk jassen en tassen mee te nemen (geen rugzakken) die opgehangen en opgeborgen moeten worden. Tassen kleiner dan A4-formaat kunt u meenemen in het museum. Bij droog weer kunt ervoor kiezen om uw jas aan te houden.

Over toegangskaarten en de online reservering

Kan ik een ticket aan de kassa kopen?

Toegangstickets kunt u alleen online reserveren, voordat u ons bezoekt. U kiest een dag en een starttijd. Per dag en per tijd is een beperkt aantal tickets beschikbaar. Zo voorkomen we dat er teveel mensen tegelijkertijd in het museum zijn en dat er een lange wachtrij staat bij de ingang. Dit geldt voor alle bezoekers. Ook als u gratis toegang hebt, bijvoorbeeld met de Museumkaart of voor kinderen tot en met 18 jaar. Dit geldt ook voor andere passen die gratis toegang of korting geven zoals CJP, collegekaart (studenten), VDM, BDM, Rembrandtkaart, ICOM, Rotterdampas, of Dordtpas. Neem de kortingspas mee bij uw bezoek, uw pas wordt gescand.

Ik heb een Museumjaarkaart / CJP/ collegekaart (studenten) / BDM jaarkaart / VDM jaarkaart / Rembrandtkaart / ICOM / Rotterdampas / Dordtpas. Moet ik een ticket reserveren?

Alle bezoekers moeten voorafgaand aan hun bezoek een ticket met starttijd reserveren. Ook als u gratis toegang hebt, bijvoorbeeld met de Museumkaart of voor kinderen tot en met 18 jaar. Dit geldt ook voor andere passen die gratis toegang of korting geven zoals CJP, collegekaart (studenten), BDM jaarkaart, VDM jaarkaart, Rembrandtkaart, ICOM, Rotterdampas, of Dordtpas. Neem uw pas mee bij uw bezoek, uw pas wordt gescand.

Moet ik mijn ticket meenemen?

Uw ticket(s) neemt u geprint of op uw smartphone mee naar het museum. Ook uw Museumkaart (of andere kortingskaarten en –passen) moet gecontroleerd worden, dus neemt u die vooral ook mee. 

Moet ik een starttijd reserveren?

Alle bezoekers van Het Hof van Nederland hebben een ticket met een starttijd nodig. Het ticket koopt u voorafgaand aan uw museumbezoek via www.hethofvannederland.nl/kaartverkoop

Dit geldt voor alle bezoekers. Ook als u gratis toegang hebt, bijvoorbeeld met de Museumkaart of voor kinderen tot en met 18 jaar. Dit geldt ook voor andere passen die gratis toegang of korting geven zoals CJP, collegekaart (studenten), BDM jaarkaart, VDM jaarkaart, Rembrandtkaart, ICOM, Rotterdampas, of Dordtpas.

Ik zie geen beschikbare starttijden meer, kan ik dan niet meer naar Het Hof van Nederland?

Als de starttijden uitverkocht zijn, kunt u geen ticket meer reserveren. Probeert u dan een andere dag of tijdstip.

Kan ik met mijn Museumjaarkaart ook bij de kassa een starttijd reserveren en gelijk naar binnen?

Nee, u kunt alleen online een starttijd reserveren. De kassa’s zijn op dit moment gesloten om drukte te voorkomen. U kunt uw starttijd reserveren via www.hethofvannederland.nl/kaartverkoop.

Ik heb een starttijd gereserveerd, maar kan toch niet komen. Kan ik mijn geld terug krijgen of mijn ticket ruilen?

Een gekocht ticket kan niet worden geruild of geretourneerd.

Kan ik op een wachtlijst geplaatst worden voor een starttijd of dag welke al helemaal vol is?

Het is niet mogelijk om op een wachtlijst te worden geplaatst wanneer de dag vol is.

Ik heb een vraag over mijn ticket

Heeft u vragen over uw ticket? Neem contact op met support@globalticket.nl.

Over vervoer naar Het Hof van Nederland

Is er genoeg ruimte om mijn fiets of auto te parkeren?

Er is voldoende ruimte om uw fiets te stallen. Voor informatie over bereikbaarheid, toegankelijkheid en parkeren leest u alle info op deze pagina.

Kan ik parkeren?

De parkeergarages in de nabijheid van het museum en het parkeerterrein aan de Schoolstraat zijn open. U kunt op straat betaald parkeren. Voor informatie over bereikbaarheid, toegankelijkheid en parkeren leest u alle info op deze pagina.

Overige vragen

Kan ik een combidagkaart boeken?

Omdat we met starttijden werken, is het op dit moment niet mogelijk voor 3 locaties tegelijk een voordelige combi-dagkaart of een combi-tweedagenkaart te boeken. U kunt natuurlijk wel een afzonderlijk ticket kopen voor Dordrechts Museum, Huis Van Gijn of Het Hof van Nederland. Dan gelden de reguliere toegangsprijzen.

Tot wanneer blijven deze maatregelen van kracht?

De veiligheid van onze bezoekers en medewerkers staat voorop. We houden ons aan het protocol van de Museumvereniging, volgen de maatregelen van het RIVM en de Rijksoverheid op de voet en hebben nauw contact met de gemeente Dordrecht. We houden de bezoekersaantallen in het museum nauwlettend in de gaten.

Wanneer mogelijk laten we meer bezoekers binnen. Of en wanneer dit mogelijk is, wordt per dag bekeken.

Lees hier de regels voor veilig museumbezoek.
Lees hier het protocol van de Museumvereniging voor een veilige heropening.
Direct naar kaartverkoop.

Sluit het Verborgen Museum